مجله سرگرمی و خبری گلینوش

جدیدترین اخبار و مطالب جالب از سرتاسر اینترنت

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

پنیر کوتاژ یا کوتیج چیست؟ برای چی خوب است؟

 

این پنیر طعمی ترش دارد و اصالتا از شیر ترش تهیه می‌شود، ولی امروز برای تهیه‌اش از روش‌های دیگری مثل افزودن مواد اسیدی به شیر استفاده می‌کنند تا شیر دلمه دلمه بشود. به این روش جدید clumping می‌گویند و، چون درش از مایه پنیر استفاده نمی‌شود، برای گیاهخواران روشی مناسب به حساب می‌آید. ناگفته نماند که پنیر کوتاژ یک پنیر تازه است و خیلی زود خراب می‌شود، بنابراین باید به سرعت مصرف شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا حیدری

کاکوتی چیست و چه خاصیتی دارد؟

گیاه کاکوتی از خانواده نعنا است که براى خوش طعم کردن ماست و دوغ به کار برده می‌شود. گیاه کاکوتی مقوى معده، ضد عفونى کننده مجارى تنفسى است و خواص نعنا را داراست. طبع گیاه کاکوتی گرم و خشک است.

آنخ یا کاکوتی گیاه کوهی و خودرو که در خراسان شمالی در بین کرمانج ها و ترک ها به نام آنخ شناخته میشود و در میان فارس ها به کاکوتی معروف است. گیاه کاکوتی در بسیاری از کوهستان های شمال خراسان به وفور یافت می شود و مردمان زیادی را در فصل بهار به کوهستان ها برای جمع آوری آنخ می کشاند.

 

گیاه کاکوتی هم خاصیت داروئی و هم خاصیت غذایی دارد. کاکوتی را اکثرا به همراه چای دم میکنند و اینگونه طعم خوبی را به چای اضافه میکند و بعضی اوقات هم آن را به تنهایی دم می کنند. این روش بسیار مورد استقبال است.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا حیدری